המקרה:
אין תקשורת פנימית (השעון לא מחובר לרשת המחשבים הפנימית
של הלקוח), כלומר, השעון לא מקבל תקשורת מהנקודה בקיר.
בשעון מסוג TW-700
יופיע, במסך הראשי, X אדום על האייקון של המחשבים ו-X נוסף על האייקון של הגלובוס:
בשעונים ישנים לא תופיע בכלל "i ירוקה" במסך הראשי (בשונה מהתמונה מטה):
יטופל
לרוב בשעון בתפריט ניהול -> תקשורת -> רשת
פתרונות אפשריים:
1. יש לבדוק תקשורת אינטרנט רציפה במשרד / באתר
שבו מותקן השעון, למשל ע"י בדיקה שאין ניתוקים באינטרנט כאשר משתמשים במחשבים.
2. יש לוודא שכבל הרשת מחובר בצורה תקינה לשעון ולנקודה
בקיר.
3. יש לבדוק אם בוצע שינוי בספק/תשתית/ראוטר
האינטרנט ועקב כך יש שינוי בכתובות ה-IP וה-GATEWAY. במידה וכן יש להתחבר למחשב שמחובר לרשת החדשה ולבדוק את הכתובות החדשות – עדיף
להתחבר עם מחשב נייד לנקודת הרשת שאליה מחובר השעון. במידה ויש שינוי נדרש לשנות
את הכתובות בהתאמה בשעון. לסיום יש לכבות ולהדליק את השעון. בשעונים מסוג TW-700 ניתן להפעיל DHCP כדי שימשוך את הנתונים באופן אוטומטי. לצפייה בסרטון הדרכה – לחצו
כאן
4. יש להעביר את השעון לנקודת תקשורת אחרת ולבדוק
אם יש תקשורת פנימית.
5. במידה וישנו שעון נוסף באותה רשת שמקבל תקשורת פנימית ניתן לבדוק מה מוגדר בו בתפריט תקשורת->רשת לצורך השוואה.
6. יש לבצע בדיקה לזמינות כתובת ה-IP שהשעון קיבל. בדיקה זו חייבת להיות מבוצעת במחשב שנמצא על אותה
הרשת כמו השעון.
א. פותחים חלונית cmd במחשב
ובודקים אם יש ping לשעון,
באמצעות פקודת ping X.X.X.X
(במקום X מקלידים את כתובת ה-IP שמוגדרת בשעון)
ב. לצפייה בסרטון הדרכה לחצו כאן - בסרטון ניתן לראות כי בניסיון הראשון התקבלה תגובה חיובית מה-IP אליה נעשתה הבדיקה, בניסיון השני לא היה מכשיר פעיל על כתובת ה-IP והחיווי שלילי.
דוגמה לתגובה בה יש תקשורת לכתובת ה-IP שמוגדרת בשעון:
דוגמה לתגובה בה אין תקשורת לכתובת ה-IP שמוגדרת בשעון:
במידה ואין ping יש בעיה בנקודה. במידה ויש ping
אבל אין תקשורת בשעון יש לעבור לסעיף הבא.
7. לנתק את כבל הרשת מנקודת התקשורת בקיר
ולעשות ping,
אם עדיין יש ping לכתובת ה-IP זה אומר שהכתובת שמוגדרת
בשעון כבר תפוסה ואז צריך לשנות אותה בשעון. יש להיכנס לתפריט תקשורת בשעון->רשת-> לעמוד על שורת IP-> לחיצה על M/OK-> הקלדת כתובת ה-IP החדשה->לחיצה על M/OK לסיום.
8. יש לבדוק את ההגדרות של ה-DHCP בשעון. יש להיכנס לתפריט תקשורת בשעון-> רשת-> לרדת עם החצים למטה עד לשורה של ה-DHCP, במידה ובשעון ה-DHCP מוגדר על ON, יש לכבות
את ה-DHCP,
לכבות ולהדליק את השעון ולאחר מכן להפעיל את ה-DHCP.
9. יש לבדוק בתפריט תקשורת-> רשת שמוגדר פורט 4370.
10. אם התקלה עדיין לא נפתרה, יש לפנות לשירות
הלקוחות להמשך טיפול. בכדי שהטיפול יהיה מהיר ויעיל יש
לפנות עם צילום ההגדרות בתפריט "רשת" בשעון ע"י כניסה לתפריט ניהול -> תקשורת -> רשת.